Tower (Stuttgart): Lufthansa 5680, reduce to 170 knots.
Pilot: Das ist ja wie in Frankfurt. Da gibt's auch nur 210 und 170 Knoten... Aber wir sind ja flexibel.
Tower: Wir auch. Reduce to 173 knots

Pilot : Ground, XY-line 195, requesting start-up.
Tower : Sorry, XY-line 195,we don't have your flight plan. What is your destination ?
Pilot : Wie jeden Montag, nach Leipzig.
Tower : Aber, wir haben heute Dienstag !

Tower : Hawk 20, is this the same aircraft declaring emergency about two hours ago ?
Pilot : Negativ, Sir. It's only the same pilot.

Tower : Delta Zulu Romeo, turn right now and report your heading.
Pilot : Wilco. 341, 342, 343, 344, 345...

Tower : Lufthansa 893, number one, checkcar on the runway.
Pilot : Roger we'll check the car on the runway.

Tower : Delta Bravo Charlie, ist Ihr Squawk wirklich sieben null vier sechs?
Pilot : Positiv.
Tower : Ich mag's kaum glauben, Sie haben eine angezeigte Hoehe von minus neunzig Fuss.

Tower : Mission 123, do you have problems?
Pilot : I think, I have lost my compass.
Tower : Judging the way you are flying, you lost the whole instrument panel!

Pilot : Good morning, Frankfurt ground, KLM 242 request start up and push back, please.
Tower : KLM 242 expect start up in two hours.
Pilot : Please confirm: two hours delay?
Tower : Affirmative
Pilot : In that case, cancel the good morning!

Tower : LH 8610 cleared for take-off.
LH 8610: Wir sind aber noch gar nicht gelandet.
Tower : Ja, wer steht denn da auf der 26 south ?
LH 8801: LH 8801.
Tower : Na ja, dann seid ihr cleared for take-off.

Tower : Give me your fuel.
Pilot : Sorry, need it myself.

Tower : What is your position an whats your high?.
Pilot : I'm six foot 4 inch an I sit in the front, right seat.

Pilot : Frankfurt Information, hier Delta Bravo Zulu. Wir sind jetzt ueber Dinkelsbuehl in Flugflaeche 95.
Tower : Sie sollten doch Muenchen Information rufen !
Pilot : Ja, weiss ich, aber bei Ihnen gefaellt mir das Programm besser.

So jetzt reichts aber !